Automatyczna windykacja nauczy Twoich kontrahentów płacić w terminie

Na flobo.io odnajdziesz więcej szczegółów o automatycznej windykacji należności.

Może być dużo różnych przyczyn, dlaczego klienci nie płacą na czas za zrealizowaną usługę. Problem z nieopłaconymi fakturami mają nie tylko właściciele firm, którzy oferują usługi B2B, ale również podmioty z profilem działalności kierowanym do osób prywatnych.

Systematyczne ponawianie prośby o wniesienie opłaty – o windykacji polubownej

Wierzyciel może dochodzić niespłaconych należności na drodze windykacji. Chociaż termin ten wielu osobom niedobrze się kojarzy, po prawdzie oznacza to postępowanie w trakcie którego rozpoczyna się wobec dłużnika różne działania zgodne z aktualnymi normami prawnymi. Działania te zmierzają do ściągnięcia zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, czyli cykliczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o przelanie opłaty. O ile ta metoda windykacji nie zadziała, następną możliwością jest windykacja sądowa. Jeśli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy z kilkuset klientami i każdego miesiąca wystawia taką samą ilość paragonów i faktur, ryzyko, że jakiś procent opłat nie będzie uiszczony w wyznaczonym terminie niewątpliwie wzrasta. W uporządkowaniu całego procesu księgowania przelewów pomoże aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje również modułem automatycznej windykacji.

Automatyczna windykacja – informacje o terminie wpłat z aplikacji

Robot Flobo nie tylko monitoruje, czy na rachunek rozliczeniowy wpłynął przelew od klienta, ale w przypadku wykrycia jej braku we wskazanym terminie, rozpoczyna ona proces upominania o obowiązku zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca korzystający z tego narzędzia może dodać swoje harmonogramy czynności podejmowanych w stosunku do nie płacących kontrahentów, określając między innymi przerwy między poszczególnymi wiadomościami upominającymi. Notyfikacja o nadciągającym terminie przelewu za fakturę emitowana jest z aplikacji dodatkowo przed jego wygaśnięciem do tych kontrahentów, którzy w ciągu minionego kwartału dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu bądź którzy nie opłacili faktury w terminie w zeszłym miesiącu. Jeśli notyfikacje nie poskutkują, kolejnymi etapami automatycznej windykacji podejmowanymi przez robota Flobo jest przygotowanie noty księgowej o równowartości 40 euro oraz przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do Biura Informacji Gospodarczej. Na koniec, jeśli wyliczone powyżej działania okażą się bezskuteczne, Flobo przekaże sprawę do e-sądu.

Korzystanie z aplikacji do automatycznej księgowości oraz windykacji oszczędza czas poświęcany na śledzenie przychodzących przelewów, a po paru miesiącach bywa też przyczyną znacznej poprawy terminowości u klientów.

Flobo

Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail: [email protected]