Usługi SEO – postaw na doświadczenie fachowców

Zajrzyj tutaj, aby uzyskać kompetentną pomoc specjalistów z agencji SEO Kraków.

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy stron internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań samodzielnie. Nie dysponując rozeznaniem w tematyce SEO i nie monitorując codziennie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla specjalisty od SEO, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w pracują tam również osoby od programowania, kampanii Google Ads, content marketingu czy grafiki, które służą rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Po czym poznać profesjonalną agencję SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w SERP? Warto postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych czy kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich dotychczasowych klientów. Agencje SEO często na swoich stronach dodają zakładkę „Case study”. Zanim podpisze się umowę wypada przeanalizować opisy takich przypadków, aby przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć oraz z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: informuje o harmonogramie prac na nadchodzące tygodnie, ale także przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Inny liczący się aspekt to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w ciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze dane o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odszukać na własną rękę online, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas pracach SEO czy o najważniejszych dla klienta produktach bądź usługach, które stara się wypromować.

Jaki system rozliczeń z firmą SEO jest właściwy?

Ostrożnie należy potraktować agencje SEO, które oferują typ współpracy z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie klient płaci agencji SEO wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 czy też do Top3). To wciąż dość popularny sposób rozliczeń, jednakże wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt za sprawą łamania zasad ustalonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, stąd odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Co do ceny za usługi firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, żeby opracować dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele niższe.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]