Audyt SEO wykryje szereg dysfunkcji witryny

Sprawdź, kto ma w swojej ofercie audyty stron internetowych.

Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem przeróżnych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak meta opisy i tytuły, prędkość wczytywania się witryny, strukturę nagłówków, kod strony i wiele innych elementów. Oprócz samego wykazania błędów i nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone też wskazówki odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę www pod względem dostępności, zgodności ze normami W3C, treści na stronie, a także bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, by wykazała ona wszystkie błędy na stronie oraz – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.

Audyt SEO – dużo błędów zdoła uchwycić tylko specjalista w danym obszarze

W internecie jest mnóstwo stron oraz narzędzi, za pomocą których można natychmiast i bez opłat wykonać audyt SEO strony internetowej. Zalety tej opcji? Cena oraz szybkość. Minusy? Całe mnóstwo. Okrojone dema czy też darmowe narzędzia z niewielką liczbą opcji, nie są nieomylne. Jeśli już dostrzegą jakieś nieprawidłowości na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Dużo problemów (między innymi w kodzie) spostrzec można tylko w czasie analizy dokonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się przeważnie od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Czas na dostarczenie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, że go sporządzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie poważne błędy ukryte w witrynie. Jeśli strona była utworzona na platformie pokroju Shoper czy Magento albo na darmowym szablonie, to elementów do poprawy może być mnóstwo. Kiedy witryna wolno się ładuje, a na istotne dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim pomysłem.

Jakie problemy wykrywa audyt SEO?

Poprawnie zrealizowany audyt SEO może wykryć wiele błędów strony, między innymi:

  • niska prędkość ładowania się strony w wersji mobilnej i desktopowej,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]