Spoty reklamowe to zwykle krótkie produkcje filmowe, których nadrzędnym zadaniem jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być prezentowane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (ekrany w komunikacji publicznej) czy też przed filmami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do sieci WWW doskonałym pomysłem jest także udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. jako treści promowanej na Facebooku albo przed teledyskami na YouTube. Dużo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najskuteczniejsza metoda na reklamę produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają trzydziestu sekund i prezentują treści w bardzo skondensowanym formacie, zatem przy ich produkcji ważne jest kreatywne, niebanalne ujęcie danego tematu. Z uwagi na to, że reklamy w tradycyjnych mediach pojawiają się w przerwach pomiędzy programami, ich kreatorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o zdobycie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę odgrywa także odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zadanie dla zawodowców
Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (kamery tradycyjne i sportowe, drony, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe), a w swojej pracy korzystają ze specjalistycznego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, montażu czy dźwięku. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają także zawodowych lektorów i aktorów. Bazą udanego filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz, który przykuwa uwagę odbiorców, zadziwia ich swoja inwencją, a czasem nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.