Jak wykorzystać potencjał private blog network?

Na https://pbnmarket.pl znajdziesz pełną ofertę PBN.

By klient spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale też zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN i ich słabe punkty oraz zalety

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO bądź sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj stosowane jako element szerokiej strategii reklamowej, co warto mocno podkreślić, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia sporej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem należy przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.

Jak wykorzystać PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem

PBNy idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, pełna nazwa oraz adres. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym rejestrze firm bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Drugi interesujący sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, warte uwagi informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, finansami czy prawem, bieżącymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO