Pozycjonowanie stron internetowych - więcej szczegółów o tej usłudze
Istnieją trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, koncert znanego zespołu czy Dzień Ojca. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków należy rozpocząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Następny rodzaj pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też dużo niższą konkurencję. Istotne jest również to, że rośnie trend wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– telefon Samsung Galaxy A10 biały,
– obuwie sportowe Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep obuwniczy Żoliborz”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na promocję i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]